Prezentowany Chrysler Pacifica dzieli nazwę modelu z crossoverem produkowanym w latach 2003-2008. Zastąpił jednak na rynku Chryslera Town&Country. Samochód wyposażony w widlastą, 6-cylindrową jednostkę napędową Pentastar jest bardzo ciekawą opcją pod kątem zasilania LPG i to nie tylko ze względu na znakomity pod tym względem silnik.

 

Chrysler Pacifica – silnik

Pochodzący z 2017 r. samochód Chrysler Pacifica to wyprodukowany w Kanadzie rodzinny van napędzany 6-cylindrowym silnikiem widlastym rodziny Pentastar o mocy 211 kW (287 KM). Maksymalna jej wartość jest osiągana przy 6400 obr./min. Natomiast od 4800 obr./min. dostępny jest maksymalny moment obrotowy o wartości 353 Nm.

Silnik ma pośredni wtrysk benzyny i hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu. Jest zatem idealną jednostką napędową do konwersji na zasilanie LPG. Nie wymaga lubryfikacji ani żadnej innej metody dodatkowej ochrony zaworów i może pracować na gazie w pełnym zakresie prędkości obrotowych i obciążeń silnika.

 

Instalacja gazowa – sterownik

Gazowy układ zasilania opiera się na sterowniku STAG QMAX-6 Plus, który zarządza pracą pojedynczych

wtryskiwaczy gazowych STAG AC W03. Tak jak w każdej instalacji sekwencyjnej czasy otwarcia wtryskiwaczy gazowych są wyznaczane na podstawie sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzynowymi.

Reduktor – parownik

Dostarczane do wtryskiwaczy paliwo gazowe jest przygotowywane w reduktorze-parowniku STAG R02 Twin, który jest największym tego typu urządzeniem w ofercie jego producenta – firmy AC S.A.

 

Przydatne schowki

Chrysler Pacifica, podobnie jak jego poprzednik Chrysler Town & Country ma także inną bardzo ciekawą cechę, która z punktu widzenia montażu instalacji LPG jest bardzo cenna. Chodzi o znajdujące się za przednimi fotelami (pod nogami pasażerów tylnych siedzeń) dwa bardzo obszerne schowki, które mieszczą złożone tylne fotele, zapewniając płaską podłogę powiększonej przestrzeni ładunkowej.

Przy montażu instalacji gazowej mogą one być wykorzystane do montażu zbiorników LPG. Użytkownicy bardzo często decydują się na wykorzystanie tego miejsca właśnie do zamontowania zbiorników ponieważ dzięki temu wnętrze pojazdu zachowuje swoją funkcjonalność w pełnym zakresie (z wyłączeniem wspomnianych schowków, które mieszczą zbiorniki LPG).

 

2 zbiorniki LPG

Schowki mieszczą dwa toroidalne zbiorniki LPG, każdy o pojemności 34 l (średnica x wysokość: 565 x 180 mm). Zapewniają one, blisko 290-konnemu silnikowi odpowiedni do swojego zapotrzebowania zapas paliwa gazowego, który wynosi ponad 54 l, przy zachowaniu pełnej funkcjonalności rodzinnego nadwozia.

 

Zużycie LPG i zasięg

Średnie zużycie LPG w samochodzie Chrysler Pacifica z silnikiem 3.6 V6 wynosi 14-16 l LPG w czasie jazdy pozamiejskiej. Zapas paliwa (54 l) pozwala na przejechanie blisko 340 km. Zasięg pojazdu nie jest może bardzo duży ale trzeba wziąć pod uwagę to, że samochód nie stracił nic ze swej funkcjonalności. To bardzo cenne w samochodach z dużymi silnikami, w których należy stosować zbiorniki o odpowiedniej pojemności by zapewnić sensowny zasięg na gazie.

2 zbiorniki LPG w Chryslerze Pacifica 3.6 od Alltop
2 zbiorniki LPG w Chryslerze Pacifica 3.6 od Alltop
2 zbiorniki LPG w Chryslerze Pacifica 3.6 od Alltop
2 zbiorniki LPG w Chryslerze Pacifica 3.6 od Alltop
2 zbiorniki LPG w Chryslerze Pacifica 3.6 od Alltop
2 zbiorniki LPG w Chryslerze Pacifica 3.6 od Alltop
2 zbiorniki LPG w Chryslerze Pacifica 3.6 od Alltop
2 zbiorniki LPG w Chryslerze Pacifica 3.6 od Alltop
2 zbiorniki LPG w Chryslerze Pacifica 3.6 od Alltop

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w zakresie montażu oraz serwisu instalacji gazowych takich firm jak: